Hoitokoti Päiväkumpu
Ulkoistettu käyttäjä- ja etätuki takaa hoitokodin työntekijöille nopean avun vikatilanteissa yhdestä palvelunumerosta.
Hoitokoti Päiväkumpu tarjoaa yksityisiä hoitopalveluja turvallisissa ja kodinomaisissa ryhmäkodeissa. Ryhmäkodit on tarkoitettu päivittäisissä toiminnoissaan apua tarvitseville asukkaille. Päiväkummulla on pääkaupunkiseudulla seitsemän palvelupistettä sekä liikkuvat yksiköt, kuten kodinhoito-, kotisiivous-, kotihoito- ja kotisairaanhoitopalvelut.
Hoitokoti Päiväkummussa on 160 työntekijää ja vajaat 70 työasemaa. Lisäksi kiertävillä työntekijöillä sekä johdolla on käytössään liikkuvan työn ratkaisut. Asiakkaan oma palvelin on sijoitettu VoiceLinkin konesaliin ylläpito- ja vuokraussopimuksella. Palvelimen lisäksi VoiceLink on toimittanut asiakkaalle työasemia.
”IT-tuen ja -ylläpidon ulkoistaminen on meille ehdottomasti paras ja kustannustehokkain ratkaisu”
Hoitokoti Päiväkumpu on VoiceLinkin ensimmäisiä asiakkuuksia. Päiväkummun toimitusjohtaja Anne Kangas kertoo, että VoiceLinkissä on töissä hänelle tuttu ICT-alan ammattilainen, joten suositukset olivat alusta alkaen kunnossa.
Kangas ei näe järkeväksi palkata omaa IT-tukihenkilöä. Ulkoistettu käyttäjä- ja etätuki takaa työntekijöille nopean avun vikatilanteissa yhdestä palvelunumerosta. Huolto saadaan myös tarvittaessa paikan päälle. ICT-alan ammattilaiset osaavat asiansa, ja jatkuva koulutus takaa viimeisimmän teknologiatietämyksen.
”Yrityksenä etsimme koko ajan kustannustehokkaampia ratkaisuja kaikessa toiminnassa. IT-tuen ja -ylläpidon ulkoistaminen on meille ehdottomasti paras ja edullisin ratkaisu. Minun ei tarvitse miettiä tuen tuuraajaa lomien ja muiden poissaolojen ajaksi. Osaava henkilö on aina käytössämme”, jatkaa Anne Kangas.
Osa työtekijöistä on tien päällä lähes koko työpäivän: kentältä raportoidaan mm. potilastietoja Domacare-mobiilisovelluksen avulla. Hoitokoti Päiväkumpu -konsernissa on käytössä suojattu VPN-etäyhteys, jolla voidaan päästä turvallisesti käsiksi palvelimen tietoihin mistä tahansa. Tieto liikkuu reaaliajassa järjestelmiin, ja seuranta on helppoa. Lisäksi käyttäjähallinta on keskitetty: samoilla tunnuksilla voi kirjautua koneelle, intraan jne.
Office 365 -lisensseillä uusia ominaisuuksia ja kustannussäästöjä
Office 365 -lisenssien käyttöönotto mahdollisti henkilökunnalle isommat sähköpostilaatikot sekä alensi järjestelmäkustannuksia. Officen perussovellukset ovat ahkerassa käytössä. Office 365 -ratkaisun ansiosta yritys saa liudan lisäominaisuuksia, esimerkiksi tallennustilaa pilvestä sekä videoneuvottelut.
”Ylläpitosopimus oman tarpeen mukaan”
”Yhteistyö VoiceLinkin kanssa on helppoa, palvelua nopeaa ja ystävällistä. Tuki- ja ylläpitosopimuksen laajuus on hyvä mitoittaa oman tarpeen mukaan. Yritysjohdon kannattaa miettiä, riittääkö tuki toimistoaikana vai tarvitaanko tietotekniikka-apua myös iltaisin ja viikonloppuisin. Näin asiakas saa tarvitsemansa tuen toivotulla vasteajalla, ja liiketoiminta ei pysähdy järjestelmävian takia”, neuvoo toimitusjohtaja Kangas.