Kiekko-Espoon virallinen IT-kumppani
Mitä tapahtuu yrityksen IT:lle, kun työntekijämäärä toimistolla moninkertaistuu kertaheitolla?
Näin tapahtui jääkiekkoseura Kiekko-Espoon organisaatiolle liiganousun myötä keväällä 2024. Aiemmin käytössä olleet Microsoft 365- ja Office-paketit tarvitsivat laajennusta ja lisenssien määrää piti kasvattaa huomattavasti. Samalla myös yrityksen IT-infrastruktuuri mietittiin uudelleen.
– Toimistolla työskenteli aiemmin vain muutamia henkilöitä, mutta Liigaan siirryttäessä henkilökunnan määrä kasvoi moninkertaiseksi. Toimiston lisäksi myös urheilupuolelle tuli merkittävästi lisää vahvistuksia, ja myös heillä on aktiivisesti käytössä Microsoft-työkalut ja sähköpostipalvelut, kertoo Kiekko-Espoon toimitusjohtaja Henri Sneck.
Liiganousu kasvattaa henkilökunnan lisäksi myös bisnestä sekä mediahuomiota. Samalla, kun Kiekko-Espoon toimistolla valmistellaan historiallista liigakautta, vaaditaan myös yrityksen IT:ltä enemmän. Uuden verkkokaupan avaaminen vaatii taustatyötä ja yrityksen IT-ympäristön sekä uusien laitteiden tulee olla suojattuna ulkoisilta uhilta. Kaiken tulee myös tapahtua nopeassa tahdissa ennen syyskuussa alkavaa uutta kiekkokautta.
Yhteistyö VoiceLinkin kanssa on vastannut odotuksia erinomaisesti. Meidän nopeasti muuttuviin tarpeisiin on reagoitu todella nopeasti ja joustavasti, mikä on ollut erittäin tärkeää Kiekko-Espoon jatkuvasti kasvavan toiminnan kannalta. Tilannettamme voisi verrata uuden yritystoiminnan käynnistämiseen, vaikka taustalla onkin jo useamman kauden kokemus Mestiksestä."
Henri Sneck, Kiekko-Espoon toimitusjohtaja
Nopeasti apua IT-asioissa
Sneckin mukaan yhteistyön paras puoli on ollut VoiceLinkin nopea reagointi ja ongelmanratkaisukyky. VoiceLink auttaa tarvittaessa nopeasti, oli kyse sitten uusien sähköpostitilien avaamisesta, verkkokaupan teknisestä toteutuksesta tai tietoturvakysymyksistä.
– VoiceLinkin avulla me voimme toimistolla voidaan keskittyä olennaiseen, eikä meidän tarvitse huolehtia IT-asioista. Tilien avaaminen ja uusien laitteiden tietoturva hoituvat nopeasti VoiceLinkiltä. Tarvittaessa voi myös laittaa kysymyksen Helpdeskin kautta, johon vastaus tulee ripeästi.
Historia ja aiempi kokemus painoivat vaakakupissa, kun Kiekko-Espoo päätyi jatkamaan jo Mestiskaudella toimivaksi havaittua yhteistyötä IT-palveluiden osalta VoiceLinkin kanssa.
– VoiceLinkiltä esiteltiin meille palvelut ja hinnoittelu ja se viimeistään vakuutti meidät, Sneck muistelee.
VoiceLink huolehtii Kiekko-Espoon virallisena IT-kumppanina muun muassa organisaation Microsoft-ympäristön ylläpidosta sekä tietoturvasta. Yhteistyö on Sneckin mukaan tuonut myös uusia ajatuksia siitä, miten Kiekko-Espoon IT:tä voidaan jatkossa kehittää.
– VoiceLink ei ainoastaan käynnistä palveluita ja jätä hommaa siihen, vaan pyrkii jatkuvasti tarkastelemaan tilannetta ja tekemään proaktiivista kehitystyötä yhdessä meidän kanssa. Tämä on meille tärkeää, ja se on ollut keskeinen osa onnistunutta kumppanuutta, Sneck kehuu.