Webropol
IT-infran hankinta palveluna tuo kustannussäästöjä ja helpottaa arkea
Webropol ja Global VoiceLink ovat tehneet yhteistyötä pitkään. Tällä hetkellä Webropol hankkii kaikki työasemansa ja koko laitekantansa Global VoiceLinkiltä palveluna, joka perustuu kuukausihinnoiteltuun laitesopimukseen. Palvelumalli tuo kustannussäästöjen lisäksi myös kaivattua helppoutta, kun käytetyt läppärit eivät enää jää kaappeihin pyörimään.
Webropol -verkkokyselytutkimus- ja analysointiohjelman kehittäjä Webropol on vuonna 2002 perustettu yritys.
“Tuotamme asiakkaillemme monipuolisen kyselytyökalun erittäin monipuolisilla raportointivälineittä varustettuna”, kiteyttää Webropolin teknologiajohtaja Markus Mokko.
Kaikki laitteet ja tarvittava tuki samalta toimijalta
Koko Webropolin toimistoinfra on hankittu Global VoiceLinkiltä räätälöidyllä palvelumallilla. Käytännössä laitteet siis toimitetaan Webropolille kuukausihinnoitteluun perustuvalla laitesopimuksella.
– Aikaisemmin ostimme laitteet itsellemme joko heidän kauttaan tai jostakin muualta. Nyt he toimittavat meille kaikki laitteemme sekä tuen koko infralle. Viimeisimmät hankinnat ovat HP ZBook -tehotyöasemat, HP EliteBook -kannettavat sekä näytöt, Mokko summaa.
– Kun kaikki laitteet hankitaan yhdeltä toimittajalta, niin saamme myös kaiken tarvittavan tuen samasta puhelinnumerosta ja sähköpostista, Mokko painottaa.
Yksi viimeisimmistä Webropolin ja Global VoiceLinkin projekteista on ollut Webropolin sähköpostin siirtäminen omalta infralta Microsoftin pilvipalveluun. Siirron myötä esimerkiksi tietoturva paranee huomattavasti.
– Sähköpostiliikenteestä ei myöskään tarvitse ottaa enää varmuuskopioita, mikä tuo kustannussäästöjä, Mokko sanoo.
Käytetyt koneet eivät jää kaappeihin pyörimään
Webropolin kehittäjille kaikista tärkeintä on Mokon mukaan laitteiden teho ja kestävyys. HP:n tuotteet ovat osoittautuneet kehittäjien käsissä toimiviksi. Tärkeää on se, että koneet eivät kaadu, kun niitä rasitetaan vähän tavallista enemmän.
– Isoin ongelma meillä oli aikaisemmin se, että läppäreitä kertyi kaappeihin. Nehän ovat käytännössä ongelmajätettä. Nyt koneet häviävät käsistämme sitä mukaa, kun ne on käytetty loppuun, Mokko kertoo.
– Ei siinä lopulta hirveää taloudellista eroa ole, mutta palvelun helppous tuo tähän sen lisäarvon, Mokko toteaa.
”Kaikki on valmiina ja toimii suoraan”
Yhteistyö Global VoiceLinkin kanssa on Mokon omien sanojen mukaan hyvin toimivaa. Asiointi on helppoa, asiat menevät kerralla oikein ja keskustelu on avointa.
– Kaikki on valmiina ja toimii suoraan. Vaikea tätä on olla suosittelematta kenellekään. Mokko hymyilee.